dag 3 in Beijing - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 3 in Beijing - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 3 in Beijing

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

05 Augustus 2014 | Nederland, Schiphol

Dinsdag 05 Augustus 2014 Dag 3 in Beijing
Vandaag slapen we uit. Rond 09:00 worden we wakker, gaan we douchen en kleden we aan. Eerst naar de bakker ontbijt halen. We eten dit op de kamer op en tegen 10:30 gaan we richting metro station. We gaan het Zomerpaleis van de keizer bezoeken. Via lijn 5, lijn 10 en lijn 4 kunnen we er komen. Als we in de metro lijn 4 zijn horen we een dame roepen "Wilfred kom je hier staan". We kijken om ons heen en zien een Europees ogende familie en gelet op de taal moeten het wel Nederlanders zijn. En ja het is de familie Liebrand uit Eindhoven. We raken aan de praat en al snel blijken zij ook onderweg naar het Zomerpaleis. De familie bestaat uit vader Wilfred, moeder Josje, zonen Stan en Guus en dochter Vita. De meiden raken direct aan de praat met Vita. We stellen ons voor en al snel trekken we met elkaar op. Samen lopen we door het Zomerpaleis. Na de regen van gisteren is het aangenaam vandaag, niet te warm een beetje zonnig. We lopen langs verschillende tempels, zien een dansvoorstelling en lopen langs het meer naar de marmeren boot. Tot zover komt alles ons nog bekend voor. We gaan dit keer ook naar de tempel op de berg. Hier zijn we 13 jaar geleden niet geweest. Eenmaal boven hebben we een prachtig uitzicht over de skyline van Beijing. De tempel is ook prachtig, mooie kleuren. We gaan via de achterkant weer naar beneden. Hier blijkt ook nog een heel stuk prachtige bezienswaardigheden te liggen die we tijdens ons eerdere bezoek niet hebben gezien. Tegen 14:00 verlaten we het zomerpaleis. De familie uit Eindhoven vliegt vanavond door naar hun volgende bestemming. De meiden geven aan genoeg te hebben gelopen en ook wij gaan terug. Als wij moeten overstappen van lijn 4 naar lijn 10 nemen we afscheid. We wisselen onze mobiele nummers uit zodat we kunnen whatsappen en foto's uitwisselen. May-Lin en An Mei vonden het reuze gezellig naar 3 weken weer eens met een Hollandse leeftijdgenoot te kunnen praten. We hebben erg genoten van dit bezoek aan het Zomerpaleis.
Tegen 15:00 zijn we terug in het hotel en eten een broodje. We besluiten tot 16:30 wat te luieren om vervolgens naar een van de best aangeschreven Beijing Roasted Duck restaurants te gaan. Het restaurant heet Dadong Kaoya. Als wij na een korte metrorit aankomen krijgen we een nummer. We moeten rekenen op ongeveer een uur wachten. We nemen dit op de koop toe. We willen graag deze vakantie de lekkerste Peking eend eten en de recensies op internet zijn zeer goed. Het wordt al snel eeg druk, een lange wachtrij en veel bezoekers die hebben gereserveerd. Na een uur en een kwartier is er een tafel voor ons vrij. We bestellen een grote en kleine eend met bijgerechten zoals flensjes, verschillende sausjes, ui, etc. De eend wordt eerst getoond en dan in flinter dunne plakjes gesneden en vervolgens geserveerd. Het smaakt voortreffelijk en beide eenden gaan schoon op. Vergeleken met alle andere restaurant lijkt de rekening van bijna EUR 90,-- veel geld voor Chinese begrippen maar het was het eten en de uitstraling van het restaurant meer dan waard.
Tegen 20:15 lopen we terug naar het metrostation en als we met lijn 4 op pad gaan klinkt er ineens live gitaarmuziek. We ontdekken al snel enkele straatmuzikanten en May-Lin vindt het prachtig. Ze komen vlak voor ons een nummer spelen, klinkt helemaal niet gek. Als ze zijn uitgespeeld raken we aan de praat met een jongeman uit Californië USA. Hij is nu zo'n 5 maanden werkzaam als leraar Engels aan 5 jarige kinderen. Hij wordt begeleid door een Chinese jonge dame. De jongeman geeft aan onze reis geweldig te vinden. Enkele haltes later nemen we afscheid.
De meiden spelen nog wat spelletjes en tegen 22:30 gaan we slapen. Het was wederom een leuke dag. We kijken nu echter ook wel uit naar onze terugreis naar Nederland. Morgen nog één dag en dan zit het erop. We hebben voor donderdag een taxi drop off geregeld naar het vliegveld, we worden opgehaald bij het hotel en hoeven dus niet zelf op zoek naar een taxi donderdag ochtend. Een geruststellende gedachte.