dag 4 in Chongqing - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 4 in Chongqing - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 4 in Chongqing

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

31 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Donderdag 31-07-2014 Dag 4 in Chongqing
Ook vandaag staan we rond 09:00 op en ontbijten. Tegen 10:00 gaan we op pad. Er is een light rail systeem in Chongqing en volgens internet heeft deze een halte op lijn 2 niet te ver van het appartement en ook een halte op lijn 2 bij de dierentuin. Dit is het doel van vandaag, pandaberen zien in de Chongqing Zoo. Na ongeveer 10 minuten lopen zijn we bij het metrostation en we kopen kaartjes naar de Zoo, in totaal EUR 1,20. Na een rit van ongeveer 15 minuten komen we aan bij de Zoo. De ingang ligt tegenover het metrostation. We kopen kaartjes en lopen naar binnen. Als eerste komen we bij de pandaberen. Er zijn 4 verblijven maar er is slechts 1 panda buiten en deze is niet erg actief. We maken wat foto's en lopen door. De dierentuin is oud maar ziet er schoon uit. We zien allerlei dieren als olifanten, apen, neushoorns, vogels, lama's, wasberen, tijgers, geiten, zwijnen, ... Het is wel opnieuw erg warm, het loopt ons met straaltjes van de rug. We rusten op verschillende plekken uit en nuttigen onderweg een koud drankje en een ijsje. Rond 13:00 lopen we terug naar de pandaberen, misschien zijn er nu meer en hopelijk zijn ze actiever. We hebben geluk, in 2 van de andere verblijven is nu een pandabeer naar buiten gekomen en ze klauteren wat en eten bamboe. Het is een prachtig gezicht om deze dieren in het echt en van zo dichtbij te kunnen zien. We blijven bijna een uur bij de pandaberen zitten, onder de schaduw van de bomen met de fotocamera in de aanslag.
Even na 14:00 gaan we met de light rail terug richting appartement. Eenmaal binnen is het heerlijk koel en frissen we ons wat op. We bekijken de gemaakte foto's aandachtig. Er zitten erg mooie foto's bij van de pandaberen. Hier moeten we thuis wat mee gaan doen.
Tegen 18:00 gaan we eten bij een lokaal restaurant schuin tegenover het appartement. Een van de serveersters spreekt een beetje Engels en ze hebben een menukaart met afbeeldingen. We bestellen vlees, een soort stoofschotel met aardappels, rijst en komkommer. Het smaakt voortreffelijk maar wel pittig. Met rijst en thee erbij gaat het prima.
We spelen zoals gebruikelijk geworden nog wat spelletjes en sluiten zo de dag af. Morgen staat een bezoek aan Ciqikou op het programma. Een oud dorpje waar we 10 jaar geleden ook zijn geweest. Ook hier kunnen we met de light rail naar toe.