dag 1 Wenzhou/Nanchang - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 1 Wenzhou/Nanchang - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 1 Wenzhou/Nanchang

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

22 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Dinsdag 22-07-2014 Dag 1 in Wenzhou (niet gepland) en reis naar Nanchang
Om 07:15 worden we gewekt door gebonk op de deur. We denken dat de reis kan worden hervat maar dit blijkt niet het geval, we worden gewekt voor het ontbijt. De kinderen en Marc hebben goed geslapen, Jane minder. Het ontbijt is op de 12e verdieping van het hotel. Het ontbijt is voor ons erg beperkt, er is overwegend Chinees voedsel. We eten fruit en een ei. Er is nog geen nieuws over een vlucht. We zullen worden geïnformeerd als er nieuws is. We gaan terug naar onze kamers en het wachten begint. We doen wat spelletjes Yathzee en pesten om de tijd te doden. Rond 11:00 wordt er plotseling op de deur gebonkt en wordt medegedeeld dat we naar het vliegveld gaan. Snel inpakken, uitchecken en dan de bus in. We komen rond 11:45 op de luchthaven aan. Opnieuw door de douane en direct door naar de gate. We stijgen rond 13:00 op en hebben vervolgens een rustige vlucht van ruim 60 minuten naar Nanchang.
Al met al een hele ervaring om ook dit ook een keer mee te maken. Op het moment zelf hectisch en weet je niet wat je overkomt. We zijn erg blij Winnie bij ons te hebben. Terugkijkend is het toch wel goed geregeld, je hoeft zelf niets te ondernemen alles wordt geregeld. Voor een eventuele volgende keer hebben we ervaring al hopen we deze niet meer nodig te hebben.
Als we uitstappen voelen we de hitte, tegen de 40 graden Celsius. De koffers liggen al op de band te wachten, wellicht zijn die al eerder aangekomen. Op de luchthaven huren we een auto maar het is niet duidelijk of al onze bagage er in gaat passen. We mogen het uitproberen en gelukkig past alles erin. We nemen de auto met Winnie als chauffeur. We gaan op pad naar het centrum van Nanchang. Als eerste brengen we een bezoek aan het adoptie registratie kantoor om de laatste formaliteiten te regelen. We komen rond 16:00 uur aan. Via twee kantoorbedienden en na het betalen van een fee krijgen we een bewijs mee en kunnen we morgen naar het Yongxiu kindertehuis waar May-Lin haar eerste levensjaar heeft doorgebracht. We zijn heel erg benieuwd wat dat met ons zal gaan doen.
Vervolgens gaan we naar het Hailian Maison hotel. Deze ziet er luxe uit aan de buitenkant en ook van binnen is het prachtig. We hebben een twee kamer appartement met een kingsize bed in beide kamers. Wat wel tegenvalt is dat we niet onze VISA creditcard kunnen gebruiken, deze wordt niet geaccepteerd. In Shanghai en Taizhou was dit geen probleem. Dan maar hopen dat we ergens kunnen pinnen.
Eerst gaan we douchen en schone kleren aan. Gisteravond hadden we geen koffer en geen toilettassen. Vervolgens gaan we "westers" eten in één van de restaurants in het hotel. Friet met een steak, niet slecht maar ook niet wat wij gewend zijn.
May-Lin wil graag wat cadeaus voor de kinderen in het kindertehuis meenemen. Er is een markt in de buurt van het hotel en we besluiten hier naar toe te gaan al zijn we er niet zeker van dat deze nog los is. Ook willen we geld pinnen. Dit laatste gaat moeizaam. Bij de 4e pin automaat lukt het. We nemen 2 keer de maximale som op. Morgen nog maar een keer plunderen nu we de VISA niet kunnen gebruiken.
De markt is ondertussen al dicht. We besluiten terug te gaan naar het hotel om vervolgens vroeg naar bed te gaan. Morgen zal een lange dag worden met vele indrukken.