dag 3 in Taizhou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 3 in Taizhou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 3 in Taizhou

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

21 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Maandag 21-07-2014 Dag 3 in Taizhou en reis naar Nanchang.
Om 08:30 staan we op en om 09:00 zitten we aan het ontbijt. Om 10:00 uur komen Winnie en Siem ons ophalen om te gaan winkelen in Taizhou. Na 15 minuten te hebben gereden zijn we in een winkelcentrum. We zijn op zoek naar All Stars schoenen voor de meiden. In het winkelcentrum zijn ze niet te krijgen maar verderop in de straat zit een sportwinkel welke ook All Stars verkoopt. May-Lin ziet een paar blauwe. An Mei vind de kleuren minder en wil nog even wachten. Jane ziet een paar witte. De schoenen zijn de helft goedkoper. Voor nog geen 80 euro 2 paar schoenen en een All Star T-shirt voor May-Lin.
Na de aanschaf eten we een pizza punt bij de pizzahut. Na deze westerse lunch brengt Winnie ons terug naar het hotel. We checken uit en om 14:00 komt Winnie ons ophalen. We gaan nog even naar Winnies appartement. Om 16:00 komt ook Wu thuis van zijn werk. We nemen afscheid van Winnie haar ouders en bedanken ze voor de gastvrijheid. Om 16:45 gaan we op pad naar Wenzhou international airport voor onze vlucht naar Nanchang, de geboortestreek van May-Lin. Alle koffers en met zijn 6-en in een volkswagen Touran. Het gaat net al is het op de achterbank krap zitten. Na een rit en boottocht komen we rond 19:00 aan bij het vliegveld. We checken in en gaan naar de gate. Al snel komt er op het bord voor vlucht GS 6523 naar Nanchang van 20:20 te staan dat deze vertraagd is. Rond 20:00 komt de melding dat de vlucht wegens technische storing wordt geannuleerd. Dat is een flinke streep door de rekening, een domper. We zijn allemaal een beetje ontstemd. Gelukkig is Winnie er bij om ons hierdoor heen te loodsen. We krijgen een hotelkamer aangeboden en besluiten hier gebruik van te maken. Met een bus worden we hier heengebracht, zonder koffers. Deze blijven achter op de luchthaven. Na een busrit van 30 minuten komen we bij het hotel aan. Een eenvoudig hotel maar gelukkig schoon. Winnie betrekt met May-Lin en An Mei een driepersoonskamer. Jane en Marc een tweepersoonskamer. Winnie zal worden geïnformeerd als er nieuws is over onze vlucht naar Nanchang.
Rond 21:00 gaan we nog snel wat eten, gebakken noedels vandaag. Dit smaakt voortreffelijk. Rond 21:45 zijn we terug op onze kamers. Hopelijk kunnen we morgen onze reis hervatten zoals gepland, naar Nanchang. Al met al weer een heel avontuur vandaag, alleen dit keer niet helemaal zo als gepland.