dag 2 in Taizhou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 2 in Taizhou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 2 in Taizhou

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

20 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Zondag 20-07-2014 Dag 2 in Taizhou
Vandaag hebben we afgesproken een uurtje later op te staan. Na rond 08:30 te zijn opgestaan zitten we om 09:00 aan het ontbijt. Om 10:00 uur worden we door Winnie, Wu en Siem opgehaald vandaag gaan we naar de Changyu Stone Cave. Na een rit van anderhalf uur komen wij bij de grotten aan. We genieten eerst een lichte lunch want veel honger hebben we nog niet. Om 12:30 gaan wij met Winnie op weg naar de grotten. Siem heeft er geen zin in en Wu neemt hem mee terug naar huis. Buiten is de temperatuur wederom boven de 35 graden uitgekomen, er is meer zon dan de afgelopen dagen. Zodra we de grotten betreden is het heerlijk koel. De grotten zijn de afgelopen 1000 jaar met de hand gemaakt. Wat een werk moet dit zijn geweest. In de grotten zijn verschillende prachtige bezienswaardigheden opgebouwd die de geschiedenis laten zien. Zoals het Chinees gebruikelijk is met erg veel kleuren. Ook zijn er vele kunstwerken uit de rotswanden gehakt, erg indrukwekkend en heel gedetailleerd.
Na 2 uurtjes te hebben rondgelopen komen we weer boven, pfff wat is het warm. We gaan op een rand in de schaduw zitten en genieten van het uitzicht. We praten over koetjes en kalfjes met elkaar.
Rond de klok van drieën besluiten we terug te rijden naar het appartement van Winnie. Als we om 16:30 aankomen zijn de ouders reeds bezig de dumpling te maken. Jane, May-Lin en An Mei krijgen uitleg en helpen mee. Als alles is bereid worden de dumplings gestoomd en al snel komen er verschillende gerechten op tafel. Het smaakt voortreffelijk en het is reuze gezellig.
Na het eten gaan we opnieuw naar het sportcomplex. Vanavond is er een basket bal shoot out wedstrijd en May-Lin mag opnieuw meedoen en ze gooit er 5 in. An mei oefent aan de andere basket en heeft er ook 3 ingelegd, fantastisch. Een hartverwarmend gezicht om onze meiden zo te zien worden opgenomen in de Chinese gemeenschap, ze worden aangemoedigd en toegejuicht. Ondanks dit geven de meiden toch aan niet in China te willen wonen. De verschillen met Nederland zijn te groot. Dit deel van China is te warm, er is veel armoede en de mensen hebben hele andere levensstijl en levensstandaard. Ze denken niet dat ze hieraan zouden kunnen wennen.
Na het basketbal wordt er nog een partijtje tennis gespeeld, eerst tegen Wu en vervolgens tegen de tennisleraar. Ondanks de warmte staat May-Lin haar mannetje ondanks dat ze beide partijen van deze volwassen mannen verliest.
Om 21:00 is het welletjes geweest en gaan we terug naar het hotel. Een moment voor onszelf, lekker douchen en nog wat drinken in de bar van het hotel.
De koffers worden netjes ingepakt want morgen gaan we op reis naar Nanchang. Onze vlucht is rond 19:00 uur. Morgenvroeg gaan we eerst met Winnie nog winkelen, ze komt ons wederom om 10:00 ophalen.