dag 6 in Chongqing/op naar Beijing - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 6 in Chongqing/op naar Beijing - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 6 in Chongqing/op naar Beijing

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

02 Augustus 2014 | Nederland, Schiphol

Zaterdag 02-08-2014 Dag 6 in Chongqing en reis naar Beijing
Ook vandaag tot een uur of 09:00 geslapen. Na het ontbijten pakken we de laatste dingen in de koffers. Vanavond om 18:50 vertrekt onze vlucht naar Beijing, onze laatste bestemming van deze reis. Tegen 10:30 checken we uit. We geven de koffers in bewaring bij de receptie. We hebben besluiten het 3 kloven museum (3 gorges museum) te bezoeken, deze was maandag gesloten. We nemen een taxi en gaan op pad. In het museum is het gebied rondom de 3 kloven dam weergegeven zoals het was voor de bouw van de dam. De meiden vinden er niet veel aan. In een filmzaal wordt een 360 graden film getoond van het gebied en verder zijn er verschillende zalen met verschillende thema's van de prehistorie tot porselein. Tegen 13:30 zijn we terug in het appartement. Aangezien we geen kamer meer hebben besluiten we naar het vliegveld te gaan. Wonder boven wonder kunnen we twee taxi's aanhouden voor het hotel. Even na 14:00 zijn we op het vliegveld. We doden de tijd met een Haagen Dasz ijsje eten en wat rondslenteren. Om 17:00 checken we de bagage in en lopen naar de gate. Om 18:20 zou het instappen beginnen maar het vliegtuig blijkt er nog niet te zijn. Het zal toch niet nog een keer gebeuren. Gelukkig is het vliegtuig met ruim 30 minuten vertraging aangekomen. Tegen 19:30 gaan we de lucht in en rond 22:00 staan we aan de gate. We halen onze bagage af en nemen twee taxi's naar het hotel. De ene chauffeur denkt de andere te kunnen volgen, maar dat gaat niet goed. De taxi's raken elkaar uit het oog met als gevolg dat Marc en May-Lin met 10 minuten vertraging aankomen. De taxi chauffeur is de weg kwijt. Na wat navragen en de navigator op Marc zijn telefoon lukt het toch het hotel te vinden. We checken in en worden naar onze kamer gebracht. De kamers zijn veruit de kleinste van allemaal. Er kan net een bed in staan en daarnaast een kleine badkamer. Het is wel schoon. Ook voor Beijing hebben we nog de nodige bezichtigingen op het programma dus ook deze 4 dagen komen we wel door. Zo, na een lange dag gaan we morgen eerst lekker uitslapen.