dag 4 in Nanchang - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 4 in Nanchang - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 4 in Nanchang

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

25 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Vrijdag 25-07-2015 Dag 4 in Nanchang
We staan om 08:30 op en zitten om 09:00 aan het ontbijt. Het weer is opgeklaard, het is droog en licht bewolkt. Na het ontbijt rond 10:00 houden we een taxi aan voor het hotel. We geven aan naar de Tengwang tempel te willen, door op een gedownloade kaart op onze telefoon te wijzen en een foto van de tempel te laten zien. Waar een smartphone al niet goed voor is. We gaan op pad en 10 minuten later staan we bij de tempel, de ritprijs is EUR 1,--. 13 jaar geleden hebben we deze tempel ook bezocht, toen met May-Lin in de rugdrager. We komen via een andere toegang binnen maar herkennen de toren en het plein ervoor. We betreden de tempel en bezoeken alle 6 verdiepingen. Elke verdieping heeft een eigen thema. Op de bovenste verdieping is een muziek optreden, authentieke Chinese muziek en zang. Tegen 12:30 gaan we terug naar het hotel. Het is buiten al weer behoorlijk warm geworden. Wederom houden we een taxi aan en laten dit keer het kaartje van het hotel zien. Al snel zijn we op pad en komen we bij het hotel aan. Ritprijs dit keer EUR 1,60 maar dan ook wel een luxere taxi. We eten noedels in het hotel. Vervolgens spelen we een kaartspel en doen daarna een middagdutje.
Om 17:00 willen we een hapje gaan eten. We lopen naar buiten maar merken dat het begint te waaien en dat de lucht donker wordt. We besluiten toch maar in het hotel te eten in plaats van een restaurant in de buurt. We gaan naar het Chinese restaurant op de 3e verdieping. We worden in een 4 persoons familiekamer gebracht. Ondertussen begint het al te regenen en onweren, een goede keuze dus. De serveerster spreekt een woordje Engels en we raken aan de praat. Het blijkt dat zij tot 6 jaar geleden in het LakeView hotel heeft gewerkt. Dit is het hotel waarin we 13 jaar geleden verbleven. Dit hotel bestaat niet meer en ook is het gebouw al verdwenen. Aanvankelijk hadden we gehoopt in dit hotel te kunnen verblijven. De serveerster herinnert zich de adoptie families nog wel. Ze is blij een buitenlands gezin te treffen zodat ze haar Engels kan oefenen. Ze gebruikt het te weinig zegt ze, we kunnen haar prima verstaan en begrijpen. We eten een overheerlijke avondmaal met in pinda's geserveerde krokant rundvlees, zoet varkensvlees met abrikoos, komkommer, Nanchang noedels en als drinken cola en Nanchang bier. We maken nog een foto van de serveerster en May-Lin ter herinnering.
Teruggekomen op onze kamer onweert en regent het nog steeds, geen avondwandeling dus. We kijken nog wat nieuws op de televisie, spelen een spelletje en dan zit er al weer een dag op. De tijd vliegt voorbij en we hebben het tot op heden enorm naar onze zin.