dag 3 in Nanchang - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 3 in Nanchang - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 3 in Nanchang

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

24 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Donderdag 24-07-2014 Dag 3 in Nanchang
Na de inspannende dag van gisteren hebben we voor vandaag een rustdag ingepland. We zetten om 08:30 de wekker zodat we om 09:00 kunnen ontbijten, dit kan namelijk tot 09:30. Daarna gaan we terug naar onze kamer. May-Lin duikt haar bed weer in om wat slaap in te halen. Zoals voorspelt regent het vandaag de hele dag, dus ook geen weer om iets te bezichtigen. In de ochtend spelen we spelletjes met An Mei. Rond 12:00 maken we May-Lin wakker anders kan ze vanavond niet slapen. We halen wat drinken en noedels in het winkeltje onder in het hotel. Ook 's middags doen we nog wat spelletjes, kijken we naar de enigste Engelstalige televisiezender CCTV news en lezen we wat. We luisteren naar Radio 538 op de iPad via internet. Rond 16:30 lijkt het droog en wagen we het erop om naar buiten te gaan. We nemen de paraplu mee. Het is droog en de temperatuur is zeer aangenaam. We steken de straat over en gaan naar een ondergrondse kledingmarkt. Vele kleine winkeltjes. Sommige winkeltjes zijn al gesloten. We besluiten hier de komende dagen nog een keer een bezoek te brengen, maar dan eerder op de dag. Op de hoek van het blok tegenover het hotel hebben we een KFC ontdekt, hier hebben we vandaag wel oren naar. We gaan naar binnen. Ondanks een aanwijskaart om eten te bestellen is het nog een hele tour. De kassiers giechelen er wat af. Het lijkt ons niet moeilijk te begrijpen als je iets aanwijst op een kaart, maar dat zien ze hier toch anders. Uiteindelijk hebben we een soort kip nuggets, kipburgers, patat en cola. We genieten van deze maaltijd en sluiten af met een ware Oreo ijscoupe en dat voor nog geen EUR 15,-- in totaal.
Als we de KFC verlaten lopen we een straat in met allemaal winkeltjes, niet te vergelijken met een winkelstraat thuis. Gisteravond hebben we een supermarkt gezien en hier doen we nog wat boodschappen als chips, koekjes en wat snoep. We lopen terug naar het hotel. We spelen nog wat spelletjes en drinken nog wat op de kamer. Buiten is het al weer donker. Zonsopkomst is hier rond 05:00 en tegen 19:00 is het al donker. Morgen staat een bezoek aan de Tengwang tempel op het programma als het weer het toelaat.
We hebben via de e-mail nog contact met Winnie. Als gevolg van de Tyfoon in zuidwest China is haar trein naar Taizhou voor vandaag geannuleerd. Ze besluit dan naar Shanghai af te reizen. Ze had eigenlijk nog een aantal dagen gepland met Wu, Siem en haar ouders maar dit kan nu helaas niet plaats vinden. Wij voelen ons een beetje schuldig voor dit. Ze zal nu tot begin Augustus in Shanghai blijven om aan een groot contract met een Chinese klant te werken. De aanbieding dient eind Juli te worden ingeleverd in Nanjing en er moeten nog een boel documenten worden voorbereid.