dag 1 in Taizhou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu dag 1 in Taizhou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

dag 1 in Taizhou

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

19 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Zaterdag 19-07-2014 Dag 1 in Taizhou
We staan om 07:30 op om ons gereed te maken voor een nieuwe dag. Om 08:00 naar het ontbijt dat matig is voor ons Westerlingen. Voor een Chinees ontbijt is er in overvloed aanwezig. Wat geroosterde boterhammen met jam, yoghurt en fruit en we kunnen er tegen. We hebben om 09:00 met Winnie, Wu en Siem afgesproken in de lobby. Vandaag staat een bezoek aan de Yandang Mountain op het programma. We gaan rond 09:15 op pad en zien wederom een deel van het echte leven in China, prachtige natuur afgewisseld door dorpjes en grote steden. De wegen variëren van mooie geasfalteerde wegen tot hobbelige puin paden. Rond 11:30 komen we op de plaats van bestemming aan. Eerst gaan we lunchen in een zeer eenvoudig lokaal restaurant dat bij ons deze naam niet mag voeren maar het eten was wederom voortreffelijk aan opnieuw een ronde tafel. Na het eten gaan we naar het park waarin de bergformaties zich bevinden. Prachtige vergezichten. May-Lin ontdekt allerlei enge insecten en slaakt de ene kreet naar de andere, grootte torren, kevers, spinnen en nog meer. We genieten van de prachtige natuur en vergezichten waaronder een waterval. Om 14:00 is er een attractie waarbij een abseiler van een berg afkomt en een andere over een lijn op ruim 250 meter hoogte van de ene bergpunt naar een andere bergpunt. Erg indrukwekkend om te zien. Vervolgens gaan we verder en gaan we met een trap omhoog. Na ongeveer 1300 treden hebben Winnie, Jane en Marc er genoeg van en blijven met Siem in een klein tempeltje uitrusten. Wu gaat met May-Lin en An Mei nog eens 200 treden verder en komen op ongeveer 250 meter hoogte bij een tempel waar een oud klein vrouwtje van rond de 70 jaar woont. Tevens wordt er thee verbouwd waarvan Wu een kop nuttigde en thee meeneemt. May-Lin en An Mei durven het niet aan een kopje thee te proberen.
Siem is ondertussen in slaap gevallen op de bank in het tempeltje en dus blijven we nog even boven. Rond 16:30 lopen we de 1300 treden weer naar beneden. We hebben ons sport momentje van vandaag wel gehad en veel vocht verloren. Maar al met al meer dan de moeite waart.
We gaan terug naar Taizhou en ditmaal gaan we met de veerboot. Het lijkt wel of we naar Texel gaan, echter is de boot wat kleiner en minder modern. Op de boot verwisseld Wu nog snel een achterband, deze was wat aan de zachte kant. Na een vaart van een half uur en nog een kwartiertje rijden komen we bij een lokaal restaurant in Taizhou aan. Geweldig om op deze manier tussen de Chinese bevolking te kunnen eten. Er is weer veel te veel maar het is wederom voortreffelijk. Ook voor May-Lin en An Mei is er voldoende bij wat ze lusten. We overhandigen Wu en Winnie de meegebrachte cadeaus en onze oranje shirts. De fotoboeken van Nederland en de ketting voor Winnie vallen in goede smaak.
Om 19:30 zijn we uitgegeten en nodigt Wu May-Lin uit voor een potje tennis. Dat laat May-Lin zich geen twee keer zeggen. We gaan naar Wu en Winnie hun appartement om de tennisspullen op te halen. Wu, Winnie en Siem wonen met de ouders van Winnie in een ruim appartement dat ze in bruikleen hebben van de werkgever van Wu. Jane blijft bij Winnie en haar ouders achter en Marc, May-Lin en An Mei gaan met Wu mee naar de tennisbaan dichtbij het appartementencomplex. We spelen om en om tegen elkaar en er zitten mooie slagenwisselingen bij. May-Lin speelt een afsluitend potje tegen mr. Shi een vriend van Wu maar verliest deze met 2-1. Rond 21:15 gaan we terug naar het appartement. Jane heeft een mooi souvenir van Winnie en haar ouders gekregen. Een stoffen perkament met een spreuk. We gaan kijken of we deze een plek in de woonkamer kunnen geven. Jane praat met handen en voeten met de moeder van Winnie. Morgen gaan we met zijn allen dumpling maken met Winnie en haar moeder. Rond 22:00 zijn we terug in het hotel. We douchen om het zweet van vandaag van ons af te spoelen. Wat een geweldige dag was het weer, we hebben volop genoten. We kijken nu al uit naar de dag van morgen.