Op naar Taizhou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu Op naar Taizhou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jane, Marc, May-Lin en An Mei Achterkamp - WaarBenJij.nu

Op naar Taizhou

Blijf op de hoogte en volg Jane, Marc, May-Lin en An Mei

18 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Vrijdag 18-07-2014 Reis van Shanghai naar Wenzhounan (Taizhou)
We hebben prima geslapen en worden rond 07:30 door de wekker gewekt. Vandaag gaan we op doorreis naar Taizhou, de geboorteplaats van Winnie. Na te hebben ontbeten checken we om 10:15 uit en brengt mr. Zhang ons naar het Hongqiao treinstation, we reizen met de hoge snelheidstrein. Rond 11:00 ontmoeten we Winnie met haar zoontje Siem en haar vader op het station. Winnie regelt de kaartjes. Het is vandaag de 3e verjaardag van Siem. We feliciteren Siem, Winnie en haar vader met deze heugelijke dag.
Om 12:05 vertrekken we met de D5431 met als eindbestemming Wenzhounan. We hebben stoelnummers 6A, 6C, 6D en 6F. Onderweg zien we het wisselende landschap van China; van rijstvelden tot zware industrie van rijkom tot armoede. We zitten in een heerlijk gekoelde trein maar zien de buitentemperatuur oplopen tot 42.5 graden. Na een voorspoedige rit van ruim 3,5 uur en een topsnelheid van 250 km/h komen we aan in Wenzhounan. We worden opgewacht door Wu de man van Winnie en een collega. Snel stappen we in de twee gereedstaande auto's en gaan we op pad naar Taizhou. Na een rit van bijna 1,5 uur stoppen we bij een energiecentrale. Dit blijkt het werk van Wu te zijn. Er is een voetbaltoernooi georganiseerd waar Wu aan mee doet. Al snel wordt May-Lin gevraagd of ze mee wil doen. Ze heeft haar oranje shirt aan. Tja dat laat May-Lin zich geen 2 keer zeggen en gelukkig is het afgekoeld tot 33 graden. May-Lin staat haar mannetje en scoort ook nog eens een goal. We genieten hier met zijn allen van. Voor Siem hebben we een oranje shirt meegenomen. In eerste instantie wil hij deze nog niet aan maar later op de avond draagt hij het shirt. Rond 19:00 uur gaan we naar een Restaurant om met Winnie, haar gezin, haar ouders en nog twee collega's van Wu te eten. In een eigen kamer aan een grote ronde tafel met draaiplateau. We krijgen overheerlijk Chinees eten voorgeschoteld al hebben de meiden soms nog moeite hoe e.e.a. wordt geserveerd. Garnalen nog met kop en ogen, vis met kop, etc. We eten ook taart voor de verjaardag van Siem en zingen lang zal hij leven in het Chinees en in het Engels. Rond 21:30 uur brengt Winnie ons naar het een hotel. Het is een ander hotel geworden dan gepland. Via het werk van Wu krijgen we korting voor een chiquer hotel. En dat is niets teveel gezegd, wat een prachtige grote kamer met ruime badkamer en allemaal spik en span. De meiden willen hier niet meer weg.
We gaan snel douchen en vervolgens nog wat drinken in de bar. Rond 23:30 wordt het tijd naar bed te gaan morgen om 09:00 worden we opgehaald voor ons volgende avontuur.